98Blogs

جذابت ترین اخبار و مطالب از سرار اینترنت

هدف 98Blogs این است تا وبلاگ نویسان ایرانی بهتر دیده شوند و سریع تر پیشرفت کنند.

كيف تعرفين الرجل الجنسي

تحقیق درباره ديه

تحقیق درباره دیه این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 73 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید. لینک دانلود پایین صفحه شخصی از حضرت امام حسن عسگری پرسید: ما بال المراه المسکینه الضعیفه تاخذ سهما و احداً و یأخذا الرجل القوی سهمین؟ قال . لان المراه علیها جهاد و لا نفقه و لا علیها معقله انما ذالک علی الر . . .

چونان چراغ

و قال فی خطبة له علیه السلام:
 *إِنَّمَا مَثَلِی بَیْنَکمْ کمَثَلِ السِّرَاجِ فِی الظُّلْمَةِ یَسْتَضِی‏ءُ بِهِ مَنْ وَلَجَهَا.* 
نهج البلاغه، ترجمه دشتی، خطبه 7
حضرت در ضمن خطبه ای فرمودند:
 *همانا من در میان شما چونان چراغ درخشنده در تاریکى هستم، که هر کس به آن روى مى آورد از نورش بهرمند مى گردد.* 
 
 
روى عطاء، عن عبد الله بن شداد بن الهاد قال: وددت أن أترک فأحدّث بفضائل علیّ بن أبی طالب ع یوماً إلى اللیل و أنّ عنقی هذه ضربت بالسیف . قال: فا . . .

دفتر دل

 رسائل بندگی 
 دفتر دل»
 حاج‌آقا مجتبی تهرانی
 مؤسسه‌ی مصابیح الهدی
چاپ ششم این کتاب را از ترنجستان گرفتم چندسالی پیش. با قصد و نیت رفته بودم به کتاب‌فروشی تا برای دوستی که چشم‌هایش بسته شده بود و در تاریکی‌ها بی‌قرار، چیزی برای تسکین پیدا کنم. بین کتاب‌های قفسه‌های دینی گشتم. اولین‌بار بود که از آن‌ها چیزی می‌خواستم. بار اول بود که به دنبال جواب سراغ آن‌ها رفته بودم. درست نمی‌دانستم دنبال چه می‌گردم. قفسه‌های وسطی را مطابق نام‌ . . .

1001) سوره واقعه (56) آيه 34 وَ فُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1001) سوره واقعه (56) آیه 34 وَ فُرُشٍ مَرْفُوعَةٍ 17-21 شوال 1441 ترجمهو همخوابگانی رفیع و گرانمایه؛یا:و بساط‌هایی بلندمرتبه؛اختلاف قرائتفُرُشٍ / فُرْشٍ[1]نکات ادبیفُرُشٍماده «فرش» در اصل دلالت دارد بر گستراندن چیزی؛ برخی گفته‌اند گستراندن و آماده کردن (معجم المقاییس اللغة، ج‏4، ص486) برخی گفته‌اند گستراندن و پخش کردنی که با نرمی و رقت همراه باشد (المعجم الإشتقاقی المؤصل لألفاظ القرآن الكریم، ص . . .

ما هي جراحة تصغير الثدي للرجال ؟

ما هی جراحة تصغیر الثدی للرجال ؟ما هی جراحة تصغیر الثدی للرجال ؟الیوم، إلى جانب مجموعة متنوعة من الجراحة التجمیلیة فی العیادات ذات السمعة الطیبة، تعد جراحة تصغیر الثدی للرجال واحدة من أكثر العملیات التجمیلیة شیوعًا ولها نتائج ملحوظة وواضحة فی تحدید الخطوط واللیاقة البدنیة للرجال. غالبًا ما تُستخدم جراحة الثدی لدى الرجال لتثدی الرجل، وهو على الأرجح بسبب البلوغ.     یمكن أن تؤدی الاختلالات العابرة فی نسبة الأستروجین إلى الأندروج . . .

تعرف على افضل فنادق ايران

 أفضل الفنادق فی إیران:ما یسعد الجمیع به ، أنت وحدك! هذه قصیدة لا تنسب إلى أی مدینة أو دولة أخرى فی العالم باستثناء إیران. من الواضح للجمیع أن إیران لدیها إمكانات عالیة جدًا فی صناعة السیاحة ، وأن مشاهدة المعالم السیاحیة فی مدن إیران ، كل منها له جانب ممیز ومهم من بعضها البعض ، یضیف تجربة جیدة لتجارب كل شخص. مما لا شك فیه أن التحرك فی اتجاه المدن الإیرانیة یرتبط بخیار یسمى الإقامة ، وقد أدى ذلك إلى بناء فنادق ذات شهرة دولیة بین المدن الإیر . . .

چند روایت در حرامزادگی دشمنان اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل سنت عمری)

چند روایت در حرامزادگی دشمنان اهل بیت علیهم السلام (به روایت اهل سنت عمری)
١- ابن الجزری عالم بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
أخبرنا الامام العلامة شیخ الاسلام أبو العباس أحمد بن الحسن الحنبلى القاضى‌ فى جماعة آخرین مشافهة، عن الامام القاضى سلیمان ابن حمزة الدمشقى‌ أخبرنا محمد بن فتیان البغدادى فى كتابه، أخبرنا الامام أبو موسى محمد بن ابى بكر الحافظ، أخبرنا ابو سعد محمد بن الهیثم‌ أخبرنا أبو على الطهرانى، حدثنا أحمد بن موسى، حدثنا على . . .

1004) سوره واقعه (56) آيه 37 عُرُباً أَتْراباً

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1004) سوره واقعه (56) آیه 37 عُرُباً أَتْراباً27-30 شوال 1441ترجمهدلدادگانی هم‌سن‌ و ‌سالاختلاف قرائتعُرُباً / عُرْباًدر اغلب روایات مشهور از اغلب قرائات به صورت «عُرُباً» قرائت شده است؛اما در قرائت حمزه (از قراء کوفه) و برخی روایت‌های کمتر مشهور از برخی دیگر از قراء سبعه مانند عاصم (کوفه؛ روایت أبان از وی، و نیز روایات حماد و یحیی از روایت شعبه از وی) و نافع (مدینه؛ روایت خارجة و كردم و أبوخلید از و . . .

چهارمین روز ماه مبارک رمضان/ اهمیت حفظ آبروی مؤمن

بسم الله الرحمن الرحیم
 
«إِنَّ الَّذینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَناتِ الْغافِلاتِ الْمُؤْمِناتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ»[1]
مناسبت: نیمه اول ماه مبارک رمضان
ایجاد انگیزه[2]
یسع بن حمزه می‌گوید: خدمت امام رئوف حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بودم، جمعیت زیادى هم حضور داشتند که از مسائل دینى حلال و حرام سؤال مى‏نمودند، در این هنگام مردى بلندقد و گندمگون وارد شد، پس از سلام عرض کرد: یا بن . . .

1003) سوره واقعه (56) آيه 36 فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1003) سوره واقعه (56) آیه 36 فَجَعَلْناهُنَّ أَبْكاراً25-26 شوال 1441ترجمهپس آنان را بِکر گرداندیم؛اختلاف قرائت[1] نکات ادبیأَبْكاراً ماده «بکر»[2] در اصل دلالت دارد بر اول و ابتدای هر چیزی (معجم مقاییس اللغة، ج‏1، ص287[3]) و به تعبیر دیگر چیزی که در مرحله اول از یک برنامه و یا یک جریانی باشد (التحقیق فی كلمات القرآن الكریم، ج‏1، ص320[4]). برخی این معنای محوری را این طور تعبیر کرده‌اند: صدور چیزی از اصلش (بعد . . .

ادامه جلسه 1008: وَ أَصْحابُ الشِّمالِ ما أَصْحابُ الشِّمالِ (اد

  4) از امام باقر ع روایت شده است:همانا خداى عز و جل چون ذریه آدم علیه السّلام را از پشتش خارج ساخت، تا از آنها براى ربوبیت خود و نبوت هر پیغمبرى پیمان گیرد، نخستین كسى كه در باره پیغمبرى او از آنان پیمان گرفت، محمد بن عبد اللَّه صلى اللَّه علیه و آله بود، سپس خداى عز و جل به آدم علیه السلام فرمود: بنگر تا چه مى‏بینى؟آدم علیه السلام به ذریه خود نگریست كه همچون مورچگانی بودند که آسمان را پركرده‏اند.عرض كرد: پروردگارا! ذریه ام چقدر زیادند . . .

ادامه جلسه 1008: وَ أَصْحابُ الشِّمالِ ما أَصْحابُ الشِّمالِ (اد

  4) از امام باقر ع روایت شده است:همانا خداى عز و جل چون ذریه آدم علیه السّلام را از پشتش خارج ساخت، تا از آنها براى ربوبیت خود و نبوت هر پیغمبرى پیمان گیرد، نخستین كسى كه در باره پیغمبرى او از آنان پیمان گرفت، محمد بن عبد اللَّه صلى اللَّه علیه و آله بود، سپس خداى عز و جل به آدم علیه السلام فرمود: بنگر تا چه مى‏بینى؟آدم علیه السلام به ذریه خود نگریست كه همچون مورچگانی بودند که آسمان را پركرده‏اند.عرض كرد: پروردگارا! ذریه ام چقدر زیادند . . .

اشتغال بانوان 2

چرا وقتی این پسر مذهبی ها میان خواستگاری اولین چیزی که براشون مهمه کار نکردن زنه .فقط رو این موضوع گیر دارن شدید . بابا ما دخترهای مذهبی اگر همسرمون رو دوست داشته باشم بخاطر اون هر کاری می کنیم حتی ممکنه محل کارمون رو هم ترک کنیم ولی اینی که اول کاری می زنن تو ذوق آدم. خیلی آدم اذیت میشه واقعن بابا جان ما شیوه رو بلدیم نمی گیم که زن باید تا 7 شب سر کار باشه ما که تا حالا رفتیم باور کنید خطا نکردیم پدرمون هم از اون جایی که به ما اعتماد داره ما رو ف . . .

991) سوره واقعه (56) آيه 24 جَزاءً بِما كانُوا يعْمَلُونَ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ991) سوره واقعه (56) آیه 24 جَزاءً بِما كانُوا یعْمَلُونَ 11-12 رمضان 1441ترجمهبه پاداش آنچه انجام می‌دادند.نکات ادبیجَزاءًقبلا بیان شد که ماده «جزی» در اصل به معنای آن است که چیزی در جای چیز دیگری قرار گیرد و کار آن را انجام دهد (یَوْماً لا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیْئا؛ بقره/48) (معجم المقاییس اللغة، ج‏1، ص456) و در معنای کفایت کردن و جبران کردن (خوبی با خوبی و بدی با بدی) رایج شده؛ و از همین ماده است کل . . .

991) سوره واقعه (56) آيه 24 جَزاءً بِما كانُوا يعْمَلُونَ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ991) سوره واقعه (56) آیه 24 جَزاءً بِما كانُوا یعْمَلُونَ 11-12 رمضان 1441ترجمهبه پاداش آنچه انجام می‌دادند.نکات ادبیجَزاءًقبلا بیان شد که ماده «جزی» در اصل به معنای آن است که چیزی در جای چیز دیگری قرار گیرد و کار آن را انجام دهد (یَوْماً لا تَجْزِی نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَیْئا؛ بقره/48) (معجم المقاییس اللغة، ج‏1، ص456) و در معنای کفایت کردن و جبران کردن (خوبی با خوبی و بدی با بدی) رایج شده؛ و از همین ماده است کل . . .

1009) سوره واقعه (56) آيه 42 في‏ سَمُومٍ وَ حَميمٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1009) سوره واقعه (56) آیه 42 فی‏ سَمُومٍ وَ حَمیمٍ 9 ذی‌القعده 1441ترجمهدر حرارت نفوذکننده آتش [یا: بادی سوزان] و آبی جوشان [اند].نکات ادبیسَمُومٍبه نظر می‌رسد اصل ماده «سمم»[1] بر یک نحوه سوراخ و نفوذ کردن دلالت دارد:برخی این گونه توضیح داده‌اند که اصل جاری در تمامی مشتقات این ماده دلالت دارد بر مدخلی در چیزی همانند سوراخ و .؛ چنانکه سَمّ و سُمّ به معنای سوراخ و شکاف در چیزی است: «حَتَّى یَلِجَ . . .

1009) سوره واقعه (56) آيه 42 في‏ سَمُومٍ وَ حَميمٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1009) سوره واقعه (56) آیه 42 فی‏ سَمُومٍ وَ حَمیمٍ 9 ذی‌القعده 1441ترجمهدر حرارت نفوذکننده آتش [یا: بادی سوزان] و آبی جوشان [اند].نکات ادبیسَمُومٍبه نظر می‌رسد اصل ماده «سمم»[1] بر یک نحوه سوراخ و نفوذ کردن دلالت دارد:برخی این گونه توضیح داده‌اند که اصل جاری در تمامی مشتقات این ماده دلالت دارد بر مدخلی در چیزی همانند سوراخ و .؛ چنانکه سَمّ و سُمّ به معنای سوراخ و شکاف در چیزی است: «حَتَّى یَلِجَ . . .

سی امین روز ماه مبارک رمضان/ روزه و مقام شاکران

بسم الله الرحمن الرحیم
«الهی. َلَکَ الْحَمْدُ عَلی بَسْطِ لِسانی اَفَبِلِسانی هذَا الْکالِّ اَشْکُرُکَ اَمْ بِغایه جَهْدی فی عَمَلی» (دعای ابوحمزه ثمالی)
مناسبت: آخرین روز ماه رمضان و روز عید فطر
ایجاد انگیزه[1]
روزی حضرت داود (ع) از خدا درخواست کرد تا همنشین او را در بهشت معرفی کند. از جانب خداوند به او ندا رسید فردا از شهر بیرون برود، اولین کسی را که در دروازه شهر می‌‎بیند، همنشین او در بهشت خواهد بود. روز بعد حضرت داود (ع) به ات . . .

1014) سوره واقعه (56) آيه 47 وَ كانُوا يقُولُونَ أَ إِذا مِتْنا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1014) سوره واقعه (56) آیه 47 وَ كانُوا یقُولُونَ أَ إِذا مِتْنا وَ كُنَّا تُراباً وَ عِظاماً أَ إِنَّا لَمَبْعُوثُونَ21-22 ذی‌القعده 1441ترجمهو دائم می‌گفتند آیا هنگامی که بمیریم و خاکی و استخوانی شویم، آیا واقعا ما باز هم برانگیخته می‌شویم؟ اختلاف قرائتأَ إِذا . أَ إِنَّا / أَ إِذا . إِنَّا / إِذا . أَ إِنَّا / إِذا . إِنَّااگرچه به لحاظ معنایی این آیه مشتمل بر یک سوال است اما در قرائت اهل مکه (ابن کثی . . .

1012) سوره واقعه (56) آيه 45 إِنَّهُمْ كانُوا قَبْلَ ذلِكَ مُتْر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1012) سوره واقعه (56) آیه 45 إِنَّهُمْ كانُوا قَبْلَ ذلِكَ مُتْرَفینَ16-ذی‌القعده 1441ترجمههمانا آنان بودند که پیش از این مست  ناز و نعمت[1] بودند؛نکات ادبیماده «ترف» غالبا گفته‌اند که دلالت دارد بر بسر بردن در یک حالت ناز و نعمت؛ چنانکه وقتی می‌گویند «تَرَّفَهُ أهلُه» یعنی خانواده‌اش با غذاهای خوشمزه و گوارا و سایر چیزهای اختصاصی از او پذیرایی کردند. (معجم مقاییس اللغه، ج‏1، ص345[2]) و &laq . . .

1012) سوره واقعه (56) آيه 45 إِنَّهُمْ كانُوا قَبْلَ ذلِكَ مُتْر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1012) سوره واقعه (56) آیه 45 إِنَّهُمْ كانُوا قَبْلَ ذلِكَ مُتْرَفینَ16-ذی‌القعده 1441ترجمههمانا آنان بودند که پیش از این مست  ناز و نعمت[1] بودند؛نکات ادبیماده «ترف» غالبا گفته‌اند که دلالت دارد بر بسر بردن در یک حالت ناز و نعمت؛ چنانکه وقتی می‌گویند «تَرَّفَهُ أهلُه» یعنی خانواده‌اش با غذاهای خوشمزه و گوارا و سایر چیزهای اختصاصی از او پذیرایی کردند. (معجم مقاییس اللغه، ج‏1، ص345[2]) و &laq . . .

ادامه جلسه 984 (يطوف عليهم ولدان مخلدون) احاديث

 حدیث1) از امام صادق (علیه السلام) از پدرشان از جدشان روایت شده که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) خطاب به دوستداران ما اهل بیت (علیهم السلام) فرمودند:به‌زودی از قریش جراحت و زحمی به شما می‌رسد؛ پس صبر کنید تا با من دیدار کنید در کنار حوض [کوثر] که نوشیدنی آن از عسل شیرین‌تر، از شیر سفیدتر، از یخ خنک‎تر و از کره نرم‎تر است؛ و شما کسانی هستید که خداوند در کتابش توصیف فرمود: بچه‌هایی که جاودانه‌اند پیرامون آنان می‌گردند؛ با تُنگ&rl . . .

بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان/نقش گریه در ایجاد آرامش

بسم الله الرحمن الرحیم
«أَبْکِی لِخُرُوجِ نَفْسِی أَبْکِی‏ لِظُلْمَةِ قَبْرِی‏ أَبْکِی لِضِیقِ لَحْدِی أَبْکِی لِسُؤَالِ مُنْکَرٍ وَ نَکِیرٍ إِیَّایَ» (دعای ابوحمزه ثمالی)
مناسبت: نیمه دوم ماه مبارک رمضان
ایجاد انگیزه[1]
محیطی که در آن زندگی می‌کنیم، جهان علت و معلول و اثر و مؤثر است. در این عالم، هر چیزی و هر فعل و انفعالی اثر خاص خود را دارد. در علوم تجربی نیز این مطلب به اثبات رسیده است.
شگفت آنکه، در عالم مخلوقات شبیه به ه . . .

1010) سوره واقعه (56) آيه 43 وَ ظِلٍّ مِنْ يحْمُومٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1010) سوره واقعه (56) آیه 43 وَ ظِلٍّ مِنْ یحْمُومٍ 11-13 ذی‌القعده 1441ترجمهو سایه‌ای از دودی سیاه و غلیظ؛نکات ادبیظِلٍّدر آیه 30 همین سوره بیان شد که ماده «ظلل» در اصل بر سایه افکندن و پوشاندن چیزی توسط چیز دیگر دلالت دارد و نقطه مقابل روشنایی «الضُحّ»» است و کلمه «ظِلّ» به معنای «سایه» است که هم با بار معنایی مثبت (مثلا سایه بهشتی) و هم با بار معنایی منفی (مثلا سایه عذاب) به کار می‌ . . .

1010) سوره واقعه (56) آيه 43 وَ ظِلٍّ مِنْ يحْمُومٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1010) سوره واقعه (56) آیه 43 وَ ظِلٍّ مِنْ یحْمُومٍ 11-13 ذی‌القعده 1441ترجمهو سایه‌ای از دودی سیاه و غلیظ؛نکات ادبیظِلٍّدر آیه 30 همین سوره بیان شد که ماده «ظلل» در اصل بر سایه افکندن و پوشاندن چیزی توسط چیز دیگر دلالت دارد و نقطه مقابل روشنایی «الضُحّ»» است و کلمه «ظِلّ» به معنای «سایه» است که هم با بار معنایی مثبت (مثلا سایه بهشتی) و هم با بار معنایی منفی (مثلا سایه عذاب) به کار می‌ . . .

ادامه جلسه 997 (و ظل ممدود: احاديث و تدبرها)

ادامه احادیث  4) از امام صادق ع از قول رسول خدا ص حدیثی بسیار طولانی روایت شده در وصف مراحلی که مومن از قبض روح تا عالم قبر و برزخ و سپس در قیامت و ورود در بهشت و . سپری می‌کند، که فرازهایی از آن قبلا گذشت.[1] امام صادق ع در فرازی از آن می فرمایند:پس چون به در بهشت می‌رسد به او گفته می‌شود جواز عبورت را نشان بده. او می‌گوید:‌این جواز عبورم است؛ که در آن نوشته شده: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ این جواز عبوری از جوازهای خداوند عزیز . . .

1011) سوره واقعه (56) آيه 44 لا بارِدٍ وَ لا كَريمٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1011) سوره واقعه (56) آیه 44 لا بارِدٍ وَ لا كَریمٍ14-15 ذی‌القعده 1441ترجمهنه خنکایی و نه هیچ وضع دلخواهی؛اختلاف قرائتلاباردٍ ولاكریمٍ / لاباردٌ ولاكریمٌدر عموم قرائت‌های رایج، این دو کلمه به صورت مجرور (لاباردٍ ولاكریمٍ) قرائت شده است (که نعت برای کلمه مذکور در آیه قبل:‌ظل؛‌ یا یحموم) قرار می‌گیرد؛اما در یکی از قرائات غیرمشهور به صورت مرفوع (لاباردٌ ولاكریمٌ) قرائت شده است که در این صورت خبر برای مبت . . .

1011) سوره واقعه (56) آيه 44 لا بارِدٍ وَ لا كَريمٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1011) سوره واقعه (56) آیه 44 لا بارِدٍ وَ لا كَریمٍ14-15 ذی‌القعده 1441ترجمهنه خنکایی و نه هیچ وضع دلخواهی؛اختلاف قرائتلاباردٍ ولاكریمٍ / لاباردٌ ولاكریمٌدر عموم قرائت‌های رایج، این دو کلمه به صورت مجرور (لاباردٍ ولاكریمٍ) قرائت شده است (که نعت برای کلمه مذکور در آیه قبل:‌ظل؛‌ یا یحموم) قرار می‌گیرد؛اما در یکی از قرائات غیرمشهور به صورت مرفوع (لاباردٌ ولاكریمٌ) قرائت شده است که در این صورت خبر برای مبت . . .

زیارت اهل قبور در احادیث

زیارت پیامبر صلى الله علیه و آله
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :
مَن أتانِی زائرا کُنتُ شَفِیعَهُ یَومَ القِیامَةِهر که به زیارت من بیاید، در روز قیامت شفیع او باشم .
(  بحار الأنوار : ۱۰۰/۱۴۲/۱۸ )
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :
 مَن سَلَّمَ عَلَیَّ فی شَیءٍ مِنَ الأرضِ اُبلِغْتُهُ ، و مَن سَلَّمَ عَلَیَّ عندَ القَبرِ سَمِعتُهُ  هر که در هر نقطه اى از روى زمین به من سلام کند ، سلامش به من مى رسد و هر که بر سر قبرم به من سلام کند ، آن را مى شنوم . . .

993) سوره واقعه (56) آيه 26 إِلاَّ قيلاً سَلاماً سَلاماً

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ993) سوره واقعه (56) آیه26 إِلاَّ قیلاً سَلاماً سَلاماً-20 رمضان 1441ترجمهمگر گفتن سلام سلام.اختلاف قرائتسَلاماً سَلاماً / سلامٌ سلامٌ[1]نکات ادبیقیلاً«قیلا» می‌تواند مصدر و به معنای «قول» باشد (مفردات ألفاظ القرآن، ص688) و می‌تواند اسم مشتق از «قَول» باشد (شبیه سَمع (به معنای شنیده، که از سمع مصدری (شنیدن) مشتق شده است) (كتاب العین، ج‏5، ص213[2]) و مویدش هم این تعبیر قرآنی است که «وَ قِیلِهِ . . .

993) سوره واقعه (56) آيه 26 إِلاَّ قيلاً سَلاماً سَلاماً

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ993) سوره واقعه (56) آیه26 إِلاَّ قیلاً سَلاماً سَلاماً-20 رمضان 1441ترجمهمگر گفتن سلام سلام.اختلاف قرائتسَلاماً سَلاماً / سلامٌ سلامٌ[1]نکات ادبیقیلاً«قیلا» می‌تواند مصدر و به معنای «قول» باشد (مفردات ألفاظ القرآن، ص688) و می‌تواند اسم مشتق از «قَول» باشد (شبیه سَمع (به معنای شنیده، که از سمع مصدری (شنیدن) مشتق شده است) (كتاب العین، ج‏5، ص213[2]) و مویدش هم این تعبیر قرآنی است که «وَ قِیلِهِ . . .

1000) سوره واقعه (56) آيه 33 لا مَقْطُوعَةٍ وَ لا مَمْنُوعَةٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ1000) سوره واقعه (56) آیه 33 لا مَقْطُوعَةٍ وَ لا مَمْنُوعَةٍ14-17 شوال 1441ترجمهنه قطع‌شدنی [در کار است] و نه ممنوعیتی [از استفاده]؛نکات ادبیمَقْطُوعَةٍقبلا بیان شد که ماده «قطع» در اصل بر بریده شدن و جدایی چیزی از چیز دیگر دلالت دارد؛ با تاکید بر این که بین آنها اتصال ویا ارتباطی بوده باشد.در قرآن کریم این ماده هم برای بریدن‌های مادی به کار رفته است؛ مانند «قطع اعضاء»: «وَ السَّارِقُ وَ السَّا . . .

چگونه از گناهان پاک شویم؟+احادیث اهل بیت (ع)+سایت سعادت میرقدیم ها یا دانش پیما+آیت الله سیداصغرسعادت میرقدیم لاهیجی گیلانی

***نسیم معرفت*** مباحث معرفتی  ** چگونه از گناهان پاک شویم؟+احادیث اهل بیت (ع)+سایت حکیم زین العابدین عسکری گیلانی لشت نشایی رشتی+ چگونه از گناهان پاک شویم؟  در این مقاله از کلام گهربار معصومین (عَلَیهِمُ السَّلامُ)
کمک گرفته شده تا برخی از راههای پاک شدن از گناه بیان شود و دستوراتی
مبنی بر انجام اعمال عبادی (مثل: ذکر و نماز و روزه ) و اعمال اجتماعی (مثل
کمک به دیگران و تعلیم و تشییع جنازه) و بهترین راه های ممکن برای پاک شدن
از گناه . . .

ادامه جلسه 987) و فاکهة مما يتخيرون (حديث و تدبر)

 حدیث1) امیرالمومنین ع وقتی بعد از مالک اشتر محمد بن ابوبکر را به مصر می‌فرستد نامه ای خطاب به مردم مصر می نویسد. در فرازی از این نامه بعد از اینکه آنان را از گناه و جهنم انذار می دهد می فرماید:و بندگان خدا! بدانید که با همه اینها رحمت خداوند است که هر چیزی را در بر گرفته است که کسی نمی‌تواند مانعه شمول آن بر بندگان خدا شود؛ و «بهشتی که پهنایش هچون پهنای آسمان و زمین است و برای تقواپیشگان آماده شده» خیری است که شری در آن نیست و خوشی ا . . .

خمسة: اربعون حدیثا {المناقب، الدعاء، المهدی عج، ذخائر المسلمین}

فهرس المحتویات
مقدمه الطبعه الأولی .11
الحلقه الأولی / الأبعون من مناقب أمیر المؤمنین علیه السلام.15
الحلقه الثانیه / الأبعون من ذخائر المسلمین 41
الحلقه الثالثه / الأبعون من ذخائر المسلمین.55
الحلقه الرابعه / الأربعون من آداب الداعین .69
الحلقه الخامسه / الأربعون فی الإمام المهدی عجل الله ت . . .

998) سوره واقعه (56) آيه 31 وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ998) سوره واقعه (56) آیه 31 وَ ماءٍ مَسْكُوبٍ8 شوال 1441ترجمهو آبی پیوسته ریزان؛نکات ادبیماءٍاینکه اصل کلمه «ماء» از چیست اغلب قریب به اتفاق اهل لغت بر این باورند که اصل این ماده «موه» بوده است که هاء آن به همزه تبدیل شده است؛ به قرینه اینکه تصغیر آن «مُوَیْه»، و جمع آن «مِیَاه» است و نیز به چیزی که به آن منسوب باشد نه‌تنها «مائی» بلکه «ماهی» و «ماوی» و به رنگ آب «موهَ . . .

keyboard_arrow_up

فروشگاه اینترنتی فرش

خرید مستقیم فرش از کارخانه !!
تفاوت قیمت با فروشگاه های سطح شهر 30 الی 50%