98Blogs

مرجع بلاگر ایران - جدید ترین ها از وبلاگ های پارسی

به 98Blogs بزرگترین مرجع بلاگر ایرانی خوش آمدید!
هدف 98Blogs این است تا وبلاگ نویسان ایرانی بهتر دیده شوند و سریع تر پیشرفت کنند.

ثبت شکایت

ما معنى البرود الجنسي

در مدح سیدالساجدین

کیستم من، فارغ التحصیل دانشگاه دینمدومین فرزند دلبند امام سومینمچارمین استاد پرچمدار سرخ انقلابمز آنکه باب تاجدار پیشواى پنجمینمدر جهان آفرینش، بعد سالار شهیدانشاهکار کلک ذات پاک هستى آفرینممسند ملک ولایت را به امر ذات مطلقبعد جد تاجدار خویش، سوم جانشینمگر بپرسى از نشانم، من نشان کربلایمور بپرسى قدر من، من لیله القدر زمانممعنى حج و زکاتم، مظهر صوم و صلاتمچشمه آب حیاتم، کاشف راز نهانمزاده خون و پیامم، تشنه شهد قیامممکه و رکن و مقامم، م . . .

زندگی

 
 
 
 
 
 
 معنى زندگی ھمان لحظه‌ای بود که دیدمت!!!یکذرھ از تو تمامم شد.عاشقت میمانمم
 
ھرچند نبینمت! . . .

ماهى كوچك.

گاهى وقتها قلب آدم ممكنه ناامید بشه از صاحبش و با خودش بگه چرا باید بتپه اصلا، اون هم براى زنده نگه داشتن چنین آدمى؟!!وقتى قلب توسط عقل شكست میخوره و اسیر منطق دودوتا چهارتایى میشه و فكر میكنه همه دنیا و عقلش درست میگن و این قلبشه كه اشتباه میكنه، اون وقت قدرتش زیاد میشه و قلب رو میشكنه. اون وقت قلب دیگران رو میشكونهمثل آدم كشتنى میمونه كه ایتان چندلر میگه، بار اول سخته ولى بار دوم و سوم و بعدش راحت میشه، نه كابوس میبینى نه عذاب وجدان دارى و ن . . .

عقد موقت و صیغه همان ست

دیشب دوست عزیزی به من پیام داد که پیامش به شرح زیر است:
سلام. باور کنید صیغه ست که دارن به اسم حضرت علی و اسلام این کار رو انجام می دن!
و نزدیک نشوید، بدرستی که آن و راه بدی است. (اسراء - 32)
و هنگامی که ‌ای انجام می‌دهند می‌گویند: پدران خود را بر آن یافتیم و خداوند ما را به آن فرمان داده است!» بگو: خداوند به فحشا فرمان نمی‌دهد. آیا چیزی به خدا نسبت می‌دهید که نمی‌دانید؟» (اعراف - 28)
کسانی که دوست دارند در میان افراد با ای . . .

My guilty pleasure!

یكى از چیزهایى كه من رو هنوز تاحدودى راجب خودم امیدوار میكنه اینكه میشنوم و میبینم آدمهایى كه خیلى بیشتر از من تلاش كردن و میكنند، خودشون و نتیجشون رو با من و نتیجه اى كه اصلا از نظر خودم رضایت بخش نبوده مقایسه میكنن + عنوان هم به معنى چیزى هست كه ازش لذت میبرید با وجود اینكه میدونید این لذت باارزش و البته درست نیست! . . .

باز شد مدرسه ها

 باز شد مدرسه ها           بچه ها کاغذ و قلمى برداریددست دیگر همه در دست بغل دستى خود بگذاریدچشمها را همه بسته برویم در رؤیابه یکى عالم دیگر بدور از دنیامعنى هر کلمه دنیامیکنیم ما تبدیل از روى استغناءعشق را هان خوانیماى را دیوانگى محض همه میدانیمدوست را است بدانیمحال برگردیم همه با هم بدنیاى خویشبروى برگ که شما را هست در پیشچه نوشتید؟همه گفتند:هان سید اى دوست . . .

طوفان که فرو نشست،

طوفان که فرو نشست، یادت نمى‌آید چى به سرت آمد و چطور زنده مانده‌اى. در حقیقت حتى مطمئن نخواهى شد که طوفان واقعاً به سر رسیده. اما یک چیز مشخص است. از طوفان که درآمدى، دیگر همان آدمى نخواهى بود که به طوفان پا نهاده بودى. معنى طوفان همین است#هاروکی_موراکامی . . .

حكمت 93 نهج البلاغه فلسفة آزمايشها

    *وَ قَالَ [علیه السلام] لَا یَقُولَنَّ أَحَدُكُمْ اللَّهُمَّ إِنِّى أَعُوذُ بِكَ مِنَ الْفِتْنَةِ لِأَنَّهُ    لَیْسَ أَحَدٌ إِلَّا وَ هُوَ مُشْتَمِلٌ عَلَى فِتْنَةٍ وَ لَكِنْ مَنِ اسْتَعَاذَ فَلْیَسْتَعِذْ مِنْ مُضِلَّاتِ    الْفِتَنِ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یَقُولُ وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ    مَعْنَى ذَلِكَ أَنَّهُ یَخْتَبِرُهُمْ بِالْأَمْوَالِ وَ الْأَوْلَادِ لِ . . .

بلاهای دنیوی

         بسم الله الرحمن الرحیموَلَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الْأَدْنَىٰ دُونَ الْعَذَابِ الْأَكْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَبه آنان از عذاب نزدیک (دنیا) پیش از عذاب بزرگ (آخرت) مى چشانیم، شاید بازگردند.(سجدة/21)مسلماً  عذاب ادنى  معنى گسترده اى دارد که غالب احتمالاتى را که مفسران به طور جدا گانه در تفسیر آن نوشته اند، در بر مى گیرد.از جمله این که: منظور مصائب و درد و رنجها است.یا قحطى و خشکسالى شدید هفت ساله اى که مشرکان در  مکّه  به آ . . .

شیرین

عاقد گفت عروس خانوم وكیلم؟» گفتند عروس رفته گل بچینه.» دوباره پرسید وكیلم عروس خانوم؟» - عروس رفته گلاب بیاره. عاقد گفت:براى بار سوم مى پرسم؛ عروس خانم. وكیلم؟» - عروس رفته. عروس رفته بود. پچ‌پچ افتاد بین مهمانها. شیرین سیزده سالش بود؛ وراج و پر هیجان. بلندبلند حرف مى‌زد و غش‌غش مى‌خندید. هر روز سر دیوار و بالاى درخت پیدایش مى‌كردند. پدرش هم صلاح دید زودتر شوهرش دهد. داماد بددل و غیرتى بود و گفته بود پرده بكشند دور عروس. شیرین هم از شلوغ . . .

گاهشمار ارديبهشت

اینجا میام مینویسم كه ثبت و سند برابر شه ثبت و سند كنار هم قدم بردارن یكى از اونیكى پیشى نگیره یا جا نمونه …  احوالات شما ؟كسى جویاتون هست ؟ واقعا هر فعل رو تا شیره آخر میچلونم وقتى استفاده ش میكنما …جویا ب معنى ١٠٠٪؜ ى ى ى  خودتون چى ؟ جویاى خودتون هستین ؟از اون هفته چهارشنبه تعطیل بودم و حسابى خستگى رو از تن و روان رنجور شستم اما اره باید تنبیه شم … :(  چونكه سر نزدم ( راستیتش جویاى خودم نشدم ) نیگا ك میكنم میبینم هنوز نوك میزنم به اول و آخر . . .

مغناطيس العشق الحسيني

بسم الله الرحمن الرحیم
مغناطیس العشق ال
الاستعداداً للأربعین على المستوى الروحی و المعرفی ، تم طرح مجموعة حوارات بعنوان مغناطیس العشق ال ، سنة 1441هـ 


ت
عنوان المحاضرة
الرابط

1
معنى التربیة الحبیّة، و مقدّماتها التی یم على اائر تحصیلها

2
المعرفة بالمحبة ، و المعشوق هو المعبود

3
المحبة و العمل ، عمل الشاكرین . . .

خنده از نگاه هانری برگسون henri-bergson

خنده از نگاه هانری برگسون

ھانرى برگسون فیلسوف فرانسوى (١٩۴١-١٨۵٩ (یکى از فیلسوفـانى است که به مبحث خنـده به طور جـدى پرداخته و با نگاھى فیلسوفانه به آن
توجه کرده است. او در رساله اش با نام خنده سرچشمه ھاى ذھنى، روانى و عاطفى خنده را مورد بحث و بررسى قرار داده و نیروھاى برانگیزاننده
خنـده و ماھیت انرژى آزاد شـده در اثر خندیـدن را مطالعه کرده است. 
برگسون در سال ١٩١٠ این کتـاب جـذاب خود را تألیف کرد یعنى درست در آن
زمان که مى خواست براى رفع خسـ . . .

سخن چینی، نَمّامی، سَعایَت در احادیث

سخن چینی و بازگو کردن غیبت شخصی برای خود آن شخص، در احادیث با عنوان "نَمّامی" یاد می شود و تاکید بر بی اعتنایی به حرف نمام (سخن چین) است.
نمامى و سخن چینى آن است که فردی میان دو دوست یا دو خویشاوند یا دو همکار را جدایى بیندازد ولى سَعایَت این است که نزد شخص بزرگى بدگویى از کسى کند و کار او و جان او را به خطر بیندازد. لذا سعایت در بسیارى از روایات به عنوان سعایت نزد سلطان و مانند آن بکار رفته است. اما نزدیک بودن افق هر دو معنى، سبب شده که گاهی تحت یک . . .

اجاره رحم ۴

یکی از مسائلی که روند تحقیق در این مقوله را با مشکل مواجه میکند، خاص بودن موضوع است، زیرا مطلبی که در قرآن و احادیث و کتب فقهی علمای پیشین دیده میشود به کلیات مطالب پرداخته است. تخصیص دادن آن مطالب به موضوع بحث یکی از پر زحمت ترین و البته شیرین ترین قسمت این تحقیق است. یکی از آیاتی که در این باره مشاهده میکنیم آیه ۲۲۳ سوره بقره هست که می‌فرماید:{ نساءکم حرث لکم}  - همسران شما محل بذرافشانى شما هستند-
 حَرْثٌ  مصدر است و به معنى بذرافشانى است و . . .

ولادت امام هادی(ع)

  اشعاری در مدح و ولادت امام هادی(ع)دهمین مسند نشینکیستم من شاهکار ملک ذات کبریایم دهمین مسند نشین از بعد ختم الانبیایمگوهرى ارزنده از گنجینه ‏ى جود جوادم نهمین فرزند دلبند على مرتضایممصرعى از شعر ناب عصمت کبراى حقم هشتمین پرورده‏ ى ایمان و صبر مجتبایمپاسدار پرچم پر افتخار حق پرستى هفتمین سنگر نشین نهضت خون خدایمدُرّ عبادت فارغ التحصیل درس عابدینم ششمین زینت فزا از بهر محراب دعایمدر نایابى ز بحر دانش بحراالعلومم پنجمین گنجینه‏ ى اسرا . . .

سمیرا صد و بیست و یک

چقدر دلم برایت تنگ است. و چقدر تو در نبودنت قهرمانى. و چقدر خوب قدرت نمایى مى کنى در بى توجهیت. و چقدر من هنوز احمقم در عاشق شدن به انسان هاى قدرتمند در بى توجهى به من. و چقدر همه چیز بى معنى اما سرشار از شور زندگیست. چقدر دوستت دارم و چقدر خوشحالم که با تو زندگى نمى کنم. که قرار نیست جنونت را تحمل کنم که قرار نیست تنها گذاشتن هایم را درد بکشم که قرار نیست بى پرده حرف زدنت خفه کند گلویم را از اضطراب که ترسهایت مهمتر باشند از باهم بودن. زخمهایت را دو . . .

پیشگویی های امام علی بن ابی طالب(ع) در باره حضرت مهدی(عج)

پیشگویی های امام امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) درباره حضرت مهدی(ع) در این بخش ها آمده است: خطبه ۹۳ خطبه ۱۰۰ خطبه ۱۳۸ خطبه ۱۵۰ خطبه ۱۵۲ خطبه ۱۸۲ خطبه ۱۸۷ خطبه ۱۹۰ حکمت یکم
حکمت ۱۴۷ حکمت ۲۰۹
شرح حکمت ۲۰۹ :
امام علی علیه السلام فرمودند : لَتَعْطِفَنَّ الدُّنْیَا عَلَیْنَا بَعْدَ شِمَاسِهَا عَطْفَ الضَّرُوسِ عَلَى وَلَدِهَا، وَتَلاَ عَقِیبَ ذَلِکَ: (وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الاَْرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أ . . .

شات 12

اقا خیلى اتفاقى از پست هاى 99/99 درصد بچه هاى وبلاگ متوجه شدم که مثل اینکه چالشى با عنوان نامه اى به گذشته داریم ، راستش بیشتر دوست داشتم برم اینده و از اینده به خود الانم نامه بنوسیم ولى خب پیش خودم گفتم بیا ابان در چارچوب چالش چالشتو شرکت کن جان جدت :/ 
متن نامه :(( سلام ، هى ابانم ، یعنى خود ِ تو ِى نه سال دیگه ؛ از اونجایى که من توعم یا به عبارتى تو منى میدونم که اونقدرى خل هستى که باور کنى که اره این نامه واقعیه :/ پس ناممو براى اثبات خودم به خود . . .

نفس انسان

                                                        نَفس انسان     جمع آن نفوس است. خاصّه برای حیوانات كه بُعد اختصاصى آن را دارند كه عبارت باشد از حسّاسیت و درّاكیت یعنی  همان چیزی كه نفیس ترین بعد حیوان است و احتمال دارد مشتق باشد از تَنَفّس كه همان نَفَس كشیدن باشد و محتمل است از نِفاسَت (آراستگی و گران قیمت بودن) زیرا آن اشاره به روح دارد و روح شریف ترین جزء حیوان مى باشد. (مجمع البیان)    معانی دیگر: جان، روان ، خودِ هر كسى و خودِ . . .

مراسم عروسی

پس از آنکه دخترى مورد پسند واقع مى‌شد مراسم خواستگارى انجام مى‌گرفت.نشانه ٔ قبول چاى شیرین بود.در این مجلس مهریه و شرایط طرفین و تاریخ عقد معین مى‌شد .مراسم عقد پس از مراسم ‘شال اوزوک’ انجام مى‌گرفت. اوزوک به‌معنى انگشترى است .دعوت براى عقد از مردان مسن و میانسال صورت مى‌گرفت و عقدخوانى در خانه دختر به‌عمل مى‌آمد،اما مخارج آن‌را خانواده پسر برعهده داشت. پیش از بردن عروس به خانه بخت جشنى مختص زن‌ها برپا مى‌شدکه هدف از آن دوخت لباس‌ها . . .

تعبیر بیمارستان در خواب چیست

تعبیر بیمارستان در خواب چیست
ممکن است شما هم خود را در خواب در بیمارستان دیده باشید یا یکی از آشنایان را در بیمارستان دیده باشید. سعی کرده ایم موارد کلی را برای شما در این مطلب از سایت جسارت قرار دهیم و خواب های دیگر شما را نیز خودمان تعبیر می کنیم.
شاید تعبیر خواب شما در این مطلب پیدا نشود و به تعبیر خواب بیماری و یا تعبیر خواب پرستار احتیاج داشته باشید ، با کلیک بر روی لینک آبی رنگ به صفحه مورد نظر منتقل خواهید شد.
تعبیر خواب بیمارستان از نظر . . .

تعبیر بیمارستان در خواب چیست

تعبیر بیمارستان در خواب چیست
ممکن است شما هم خود را در خواب در بیمارستان دیده باشید یا یکی از آشنایان را در بیمارستان دیده باشید. سعی کرده ایم موارد کلی را برای شما در این مطلب از سایت جسارت قرار دهیم و خواب های دیگر شما را نیز خودمان تعبیر می کنیم.
شاید تعبیر خواب شما در این مطلب پیدا نشود و به تعبیر خواب بیماری و یا تعبیر خواب پرستار احتیاج داشته باشید ، با کلیک بر روی لینک آبی رنگ به صفحه مورد نظر منتقل خواهید شد.
تعبیر خواب بیمارستان از نظر . . .

استقامت

                                                            مقاومت     معنی لغوی این كلمه اعتدال، راست ایستادن، ایستادگى و پایدارى است. (فاستقم كما امرت و من تاب معك و لا تطغوا انّ الله بما تعملون بصیر) اى محمّد در انجام وظیفه تبلیغ و بیم دادن مردمان و پایبندى به طاعت پروردگار استوار، پاى برجا، درست و راست قامت باش و آنان كه به تو روى آورده و (مسلمانانى كه) با تواند نیز این وظیفه را دارند و مبادا پا از دائره اعتدال بیرون نهید (یا به طغیان . . .

محتوای ارائه شده توسط اسلام قوی ترین و با اصالت ترین محتوای همه ادیان است

بسم الله الرحمن الرحیم
 إِنَّ هَذَا الْقُرْءَانَ یَهْدِى لِلَّتىِ هِىَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا (اسراء/9)
ترجمه آیه: قطعاً این قرآن به [آیینى‏] که خود پایدارتر است راه مى‏نماید، و به آن مؤمنانى که کارهاى شایسته مى‏کنند، مژده مى‏دهد که پاداشى بزرگ برایشان خواهد بود.
1. در آیات قبل خداوند از قوم بنی اسرائیل صحبت می کند و بیان می دارد که آنها دو بار فساد کردند و . . .

259-چرا با همه داریم داریم ها» باز هم در مسیر حق نیستیم؟

علامه جعفری توضیح می دهد؛چرا با همه داریم داریم ها» باز هم در مسیر حق نیستیم؟ما دریایى از اصول عالى انسانى در قرآن و نهج‌البلاغه داریم؛ ولى ما یک چیز نداریم یا آن را هم داریم، ولى مختل است. آن چیز عبارت است از: آن قطب ذاتى حق که عبارت است از موجودیت کمال‌جو که با تکیه بر آن داریم داریم»ها، یا از بین رفته است یا به اختلال تأسف‌انگیز دچار شده است.- علامه جعفری در جلد ششم کتاب تفسیر نهج البلاغه به موضوع حق اشاره کرده و آورده اند: حق» شامل هم . . .

عالم الغيب خداست‏.

بسم الله الرحمن الرحیم قُلْ إِنْ أَدْرِی أَ قَرِیبٌ ما تُوعَدُونَ أَمْ یَجْعَلُ لَهُ رَبِّی أَمَداً. [1] بگو من نمى‏دانم آنچه به شما وعده داده شده نزدیك است، یا پروردگارم زمانى براى آن قرار مى‏دهد؟! عالِمُ الْغَیْبِ فَلا یُظْهِرُ عَلى‏ غَیْبِهِ أَحَداً . [2] عالم الغیب او است، و هیچكس را بر اسرار غیبش آگاه نمى‏ سازد، إِلاَّ مَنِ ارْتَضى‏ مِنْ رَسُولٍ فَإِنَّهُ یَسْلُكُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً . [3]مگر رسولانى كه آن . . .

259-چرا با همه داريم داريم ها» باز هم در مسير حق نيستيم؟

علامه جعفری توضیح می دهد؛چرا با همه «داریم داریم ها» باز هم در مسیر حق نیستیم؟ما دریایى از اصول عالى انسانى در قرآن و نهج‌البلاغه داریم؛ ولى ما یک چیز نداریم یا آن را هم داریم، ولى مختل است. آن چیز عبارت است از: آن قطب ذاتى حق که عبارت است از موجودیت کمال‌جو که با تکیه بر آن «داریم داریم»ها، یا از بین رفته است یا به اختلال تأسف‌انگیز دچار شده است.- علامه جعفری در جلد ششم کتاب تفسیر نهج البلاغه به موضوع حق اشاره کرده و آورده . . .

قلمرو مسجد قسمت چهارم

قلمرو مسجد قسمت چهارم : سلام علیکم ، و . (الف) ، ینَزِّلُ الْمَلَائِكَةَ بِالرُّوحِ مِنْ أَمْرِهِ عَلَى مَنْ یشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ أَنْ أَنْذِرُوا أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا (ب) فَاتَّقُونِ ، . ، وَعَلَى اللَّهِ قَصْدُ السَّبِیلِ وَمِنْهَا (پ) جَائِرٌ . . دیروز ، همونطور که قبلا هم گفتم ، آخرش کار به تعطیلی کشید ، مانده ی حسابمونم موند به سر برج ، که یکی از مغازه دارای محل ضامن شد ، که اگه داده نشه ، اون بده ! البته تو حرف ! نه اینکه مد . . .

افلام سكس نار مش قادرة كفاية

كانت بدایتى مع الجنس منذ الصغر و كان شعورى بالشهوة بیزید یوم بعد یوم لحد ما اتعرفت على حبیبى اللى حكیت لكم علیه قبل كده و عشت معاه احلى نیك لمدة سنتین كنت تقریبا یوم و یوم بقابله فى شقته نحشش و ینیكنى بكل الاوضاع التقلیدیة و الجدیدةكان احساس عمرى ما هنساه ابدا لحد ما حبیبى سافر للخارج و اتحرمت من متعتى معاه.و هحكیلكم دلوقتى اللى حصلى لكن لازم افهمكم من البدایة القصة ازاى بدأتفضلت بعد فراق حبیبى وقت طویل اوى عندى حالة اكتئاب و مش عاوزة اعرف . . .

افلام سكس نار مش قادرة كفاية

كانت بدایتى مع الجنس منذ الصغر و كان شعورى بالشهوة بیزید یوم بعد یوم لحد ما اتعرفت على حبیبى اللى حكیت لكم علیه قبل كده و عشت معاه احلى نیك لمدة سنتین كنت تقریبا یوم و یوم بقابله فى شقته نحشش و ینیكنى بكل الاوضاع التقلیدیة و الجدیدةكان احساس عمرى ما هنساه ابدا لحد ما حبیبى سافر للخارج و اتحرمت من متعتى معاه.و هحكیلكم دلوقتى اللى حصلى لكن لازم افهمكم من البدایة القصة ازاى بدأتفضلت بعد فراق حبیبى وقت طویل اوى عندى حالة اكتئاب و مش عاوزة اعرف . . .

اختلاس ؛ و مجازات مختلس چیست؟

برای تحقق جرم اختلاس مرتکب باید از کارکنان و کارمندان مؤسسات دولتی و فرقی نمی‌کند که وی رسمی، پیمانی یا قراردادی باشد. بنابراین به کارمند شرکت خصوصی و یا فرد عادی‌ که اموال دولتی را تصاحب کند مختلس گفته نمی‌شود.
اختلاس از جمله جرائمی است که در قانون‌ مجازات اسلامی برای آن‌ مجازات در نظر گرفته شده و با این گونه جرائم با شدت برخورد خواهد شد. اختلاس از جمله جرائم خیانت در امانت است. در مجله دلتا به بررسی جرم اختلاس و مجازات آن پرداخته شده اس . . .

تاریخچه 8 مارچ روز جهانی زن

تاریخچه ۸ مارچ روز جهانی زن :تاریخ روز جهانى زن هم زمان تاریخ مبارزه ى و اجتماعى علیه تبعیض است. این روز روز همبستگى براى مبارزه در راه برابرى حقوق و شرایط بهتر كارى و زندگى ن است.انتخاب تاریخ روز هشتم ماه مارچ به عنوان روز جهانى زن به خاطره مبارزه ن كارگر نساجى در سال ۱۸۵۷ در شهر نیویورك  امریكا بر مى گردد.شرایط كارى سخت و غیر انسانى و دستمزد كم كارگران زن كه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم همراه با مردان در كشورهاى صنعت . . .

خداخواه

  میلاد پیامبر,بر تمام مسلمانان مبارک باد.میلاد پیامبر میلاد پیامبر- روز هفتم فرا رسید.عبد المطلب‏»،براى عرض سپاسگزارى به درگاه الهى گوسفندى کشت و گروهى را دعوت نمود و در آن جشن با شکوه،که از عموم قریش‏دعوت شده بود،نام فرزند خود رامحمد»گذارد.وقتى از او پرسیدند:چرا نام فرزند خود را محمد انتخاب کردید،در صورتى که این نام در میان اعراب کم سابقه است؟گفت:خواستم که در آسمان و زمین ستوده باشد. در  باره‏ میلاد پیامبر حسان بن ثابت‏»شاعر رسو . . .

هنر سخن گفتن . حرف خوب بزنید و خوب حرف بزنید

آداب سخن گفتن در قرآنقرآن زبان را به عنوان یكی از نعمت هایی كه به انسان داده شده است بر می شمارد: أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَینَینِ، وَلِسانًا وَ شَفَتَینِ». (سوره بلد/8ـ9)برخی از آیات قرآن كه در آنها از در مورد سخن گفتن و آداب آن صحبت به میان آمده است به شرح زیر است:چه كسی گفتارش نیكوتر است از كسی كه به سوی خدا دعوت  می كند؟ وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِمَّنْ دَعا إِلَی اللّهِ. ». (سوره فصلت/33)سلام كردن، بهترین شروع برای آغاز سخن با مؤمنان: وَ إ . . .

دانلود تحقیق شهید مطهرى و دیدگاه‏هاى تربیتى

دانلود تحقیق شهید مطهرى و دیدگاه‏هاى تربیتى قرآن مظهر رحمت و جلوه ربوبیت خداوند و کتاب شناخت و تربیت انسان است و به دلیل برخوردارى از چنین هویتى، مطالعه دقیق کتاب تشریع و نظام تکوین را به قصد دریافت تصور روشن و واقع بینانه از آنها به بشر توصیه مى‏نماید، تا از این طریق، راه تعالى و تکامل خود را هموار و زمینه تشکیل و تأمین زندگى آرمانى خویش را در دو جهان، فراهم سازند ناکامى و گمراهى انسان




دسته بندی
معارف اسلامی

فرمت فایل
doc

حجم فایل
41 کیل . . .

مباحث مرتبط با چهل حدیث حضرت امام ره

فصل در مفاسد عجب است‏بدان که عجب خودش بنفسه از مهلکات و موبقات است و ایمان و اعمال‏ انسان را به باد فنا مى‏دهد و فاسد مى‏کند. چنانچه راوى سؤال مى‏کند در این حدیث شریف از عجبى که فاسد مى‏کند عمل را. امام، علیه السلام، یک درجه آن را عجب در ایمان قرار داده است. و در حدیث سابق شنیدى که عجب از گناه شدیدتر است در درگاه حق تعالى، و از آن جهت مؤمن را مبتلاى به گناه مى‏فرماید تا ایمن شود از عجب. و رسول اکرم، صلّى اللّه علیه و آله، آن را یکى از مهلکات ق . . .

تحقیق و تدقیق در مکاتبه میان عبدالرزّاق کاشانى و علاء الدّوله سمنانى له و علیه وحدت وجود

صدر المتألهین در مبحث علت و معلول کتاب اسفار می گوید: وجود "بشرط لا" حق تعالی است و وجود "لا بشرط" فعل حق و وجود "بشرط شیء" موجودات است ، پس هرگاه عرفا، اطلاق وجود بر حق تعالی نمایند مرادشان وجود "بشرط لا" خواهد بود ، نه وجود"لا بشرط"  که صنع و مشیت اوست . وگرنه مفاسد بسیاری بر آن مترتب می شود که اکابر عرفا از آن تحاشی دارند، چون موجب الحاد و اباحه و حلول و اتصاف حق متعال به صفات ذمیمه و نظایر آنها می شود، لذا شیخ علاءالدوله سمنانی برای رفع این اشتبا . . .

اسم اعظم

هو
 
مطالب زیر در ذیل جستجو در جهت دستیابی به فهم و درک حقیقت ظاهری و باطنی اسم اعظم نگاشته شده است ، و من الله توفیق.
 
مراد تجلّى اوّل ابداعى است که تعبیر کرده مى‏شود از آن، به اسم اللّه و اسم‏ اعظم‏، و ربّ الارباب و محبّت حقیقیّه، و عقل اوّل و نور محمدى (ص) و نور الانوار، و ولایت مطلقه، و علم مطلق، و حقیقت محمدیه (ص) و مقام‏ أَوْ أَدْنى‏ و سدرة المنتهى و صادر اول و برزخیّة الکبرى، بین احدیت و واحدیّت، و مجلاى حقیقة الحقائق، و رابطه بین ظهو . . .

فرقه های شیعه

فرقه های شیعه
 
شیعه نام عمومى تمامى فرقه هائى است که قائل بهامامت و خلافت بلافصل حضرت امام علی علیه السلام پس از پیامبر صلی الله علیه و آله بوده و اعتقاد دارند که امامت از اولاد وى خارج نمی شود. تمام فرقه هاى شیعى معتقد به وجوب تعیین و تنصیص امام از جانبخدا و پیامبر صلی الله علیه و آله بوده و انبیاء و امامان را از گناهان مبرى و معصوم می دانند و به تولى و تبرىاعتقاد دارند.[۱] دشمنان شیعه آنها را رافضی می نامند
اولین فرقه‌ها در شیعه
در بی . . .

آیا در حکومت امام مهدی ارث و میراث بر پایه‌ی برادری خواهد بود؟

روایاتی وجود دارد که در آن ادّعا شده قواعد ارث در زمان حکومت امام مهدی (ع) دگرگون شده و به جای خویشاوندی بر پایه‌ی برادری در عالم اظلّة (=سایه‌ها) نهاده خواهد شد. در ادامه به بررسی این روایات خواهیم پرداخت.
الف. بررسی سندی

1. روایت نخستشیخ صدوق (ره) از امام صادق علیه السلام چنین روایت کرده است:

قَالَ الصَّادِقُ (ع):‏ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى آخَى بَیْنَ الْأَرْوَاحِ فِی الْأَظِلَّةِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ الْأَجْسَادَ بِأَلْفَیْ ع . . .

آثار فرّخی یزدی بهرۀ دوم    رومه ها(1)*

 حسین مسرّت   آتش    رومه‏اى است فارسى كه بنا به نوشته رومۀ دماوند(1)، فرّخى در خارج از كشور و قبل از رفتن به برلین به كمك سالار منظّم(2) سنجابى (عضو حزب ملّیون) چاپ مى‏كرد. در هیچ كدام از زندگی نامه‏هاى فرّخى اشاره‏اى به این موضوع نشده و روشن نیست منبع دماوند چه بوده است. جالب اینكه حتّى نام این رومه در كتاب تاریخ جراید و مجلاّت نیامده است. فعلاً با تكیه بر این گفته، نام این رومه جزءِ آثار فرّخى آورده شد تا در آینده به اطّلاعات ج . . .

keyboard_arrow_up
هر هفته 7 فیلم رایگان !!
دانلود اپلیکیشن فیلم آپرا (upera.shop)