98Blogs

مرجع بلاگر ایران - جدید ترین ها از وبلاگ های پارسی

به 98Blogs بزرگترین مرجع بلاگر ایرانی خوش آمدید!
هدف 98Blogs این است تا وبلاگ نویسان ایرانی بهتر دیده شوند و سریع تر پیشرفت کنند.

ثبت شکایت

هیهات من الذله

آزاد و آزاده باشیم

 
⚑از "قیام" تا "قیمه"؛ واقعا" هيهات منا الذله؟
محرم و عاشورا در مغز استخوان ایرانیان خانه کرده است. آن‌چنان که حتی در یک آب خوردن ساده هم رد آن پیداست؛ "سلام بر حسین تشنه‌لب، لعنت بر یزید!"
یعنی حتی بعد از نوشیدن یک جرعه آب هم بسیاری از ما آگاه یا ناخودآگاه نسبت به آن موضع می‌گیریم اما آیا ما پیرو راه "حسین بن علی" هستیم و آنچه در دهه‌ی محرم برگزار می‌کنیم نسبتی با مرام او دارد یا اسیر فرهنگ غالب شده‌ایم؟
آنچه در تاریخ آمده این است که امام حس . . .

121

حس خوشبختی را با تمام وجود به بغل كشیدم و باهاش پرواز كردم آرام آرام بالا رفتم، غرق خوشبختی بودم كه ندیدم چقدر بالاتر رفتم، پایین و نگاه كردم سرم چرخید افتادم زمین!سر میچرخونم پی خوشبختی از این سو، به اون سو، این طرف، اون طرف؛ سرعت تغییرات بالاست، گذر زمان بالاتر، وقت كم است، نوبت رعایت نمی شود. هيهات هيهات از قول های داده شده، هيهات هيهات از روزهای رفته. خوشبختی من كجایی؟ گمت كردم. . . .

هفته دفاع مقدس گرامی باد

بسم الرب الشهدا و الصدقین.هفته دفاع مقدس ، یادآور افتخارات ، شهامت ها ، رشادت ها و شهادت ها است . یادآور مردانی که مردانگی آفریدند . دفاع مقدس، نام‏ آشناترین واژه در قاموس حماسه‏ های عزت آفرین ایران است که خاطرات دلاوری‏های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده وخواهد ماند . ایران هرگز به منظور فزون‏خواهی و قدرت‏طلبی وارد عرصه جنگ نشد، بلکه روحیه حمیت و غیرت فرزندان این آب خاک بود که به تأسی از مولا و سالارشان حضرت حسین بن علی(ع) د . . .

طیف خاص

سران فتنه واصلاحات   ظرفیت بالایی برای تخریب وبراندازی و خرابکاری دارند .اما ذاتا گروهی تنبل و عاری از فعالیت عام المنفعه هستند و عرضه وجرات هیچ کاری را ندارند ومانند کودکان رفتار میکنند.وتنها به فکر جیب خود هستنددیگر اینکه اینان اگر در هر کشور دیگری  غیر از ایران ، بودند  آن حکومت را سریعا نابود کرده و کشور را به هم ریخته و نابسامانی های زیادی ایجاد مینمودند کمااینکه در ایران ایجاد کرده اند.اصولا اینان افرادی متمرد وناخلف وبا افکاری شی . . .

خستگان

آماده به رزمیم و تنی خورد و خمیدهیک دست ز جان و یک ز جانانه کشیدهماییم و گناه بی گناهی و در این بیندردا که غزل ز دست ما خیر ندیدهصوفی همه شب راه طریقت نتوان زدیک شام خمار باش و یک شام چمیده در جان بتان چه منزلت هاست که ما راگه آب به دندان و گهی صورت و دیدهما منزل یاریم و خدا منزل عیارهيهات که حجاج به این کعبه رسیدهیک روز مرا قربت و یک روز غریبییک روز عبایی و شبی رخت دریدهکوته نظری نیست اگر مرد سحرخیزیک روز پس سالی و در خانه خزیده . . .

فردوس

مَردم از بامِ فلک، خانه نشینم کردندخارج از گلشن فردوس برینم کردندگوی جادوگریم، چشم جهان بینم بودآن گرفتند و مرا زاویه بینم کردندمهرِ سیمایِ رخِ ماهرخِ دهکده مانچون نیفتند به دلم، حور به دینم کردندجرمِ آزادگی و فهم و حیا بر من بوداز دمی کآدمیان نام، امینم کردند پیر را وسوسه ی خوردن گندم برداشتمن گنه کار شدم، سوی زمینم کردندچون ندانی و نخواهی که بگویم، هيهاتمن چه گویم که مرا، چون و چنینم کردند . . .

توهم!

بعضی ها به رغبت دارو میخورند که توهم بزنندو به برخی باید به اجبار دارو خوراند که از توهم بیرون آینددنیای غریبی استهرکس به شیوه ی خویش در توهم سیر میکندبرای فهمیدن دنیایشان باید از حقیقت دور شدو دوری از حقیقت یعنی نزدیک شدن به دروغمیبینی!دنیای قشنگی ندارنددر آنجا رنگها نیرنگ اندووتفکر و اندیشه رنگ باخته اندبا این حال" کبک شان خروس می خواند"چون باورشان شده که دیگران باورشان دارندهنوز در این توهم اند که بازارشان خریدار داردهيهات . . .

فریدون مشیری

می‌خواهم و می‌خواستمت، تا نفسم بودمی‌سوختم از حسرت و عشق تو بسم بود عشق تو بسم بود، که این شعله بیدارروشنگر شب‌های بلند قفسم بود آن بخت گریزنده دمی‌ آمد و بگذشتغم بود، که پیوسته نفس در نفسم بود دست من و آغوش تو، هيهات، که یک عمرتنها نفسی‌ با تو نشستن هوسم بود بالله، که بجز یاد تو، گر هیچ کسم هستحاشا، که بجز عشق تو، گر هیچ کسم بود سیمای مسیحایی‌ اندوه تو، ای عشقدر غربت این مهلکه فریاد رسم بود لب بسته و پر سوخته، از کوی تو رفتمرفتم، به خد . . .

بار الهی.

بار الهی چه کنم مانده ام در ماتم.غم و اندوه دارم بی حالم. جرعت پیمایش راه ندارم هيهات.چه کنم در کنج قفس بی یارم.یارم آنکه خوش سخن و خوش سیرت و خوش روی بود.یارم آنست و بس.ولی در این غمکده یاری نشناسم.اما یک لحظه.یار دارم اما خود نشناسم که کیست . او آنکه نزدیک من است اما دور.آنکه همراه من است نشناسم.من بی وفا کجا یار شناسم.از کجا دانم او کیست؟نه دانم او کیست اما،ز او یاد ندارم. . . .

نمی دانم.شاید یک روزی شاید هیچ وقت.

صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم               
تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم 
دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود             
مگرش هم به سر زلف تو زنجیر کنم 
 
آنچه در مدت هجر تو کشیدم هيهات               
در یک نامه محال است که تحریر کنم 
گر بدانم که وصال تو به این دست دهد           
دین و دل را همه دربازم و توفیر کنم 
 
دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی           
من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم 
 
نیست امید صلاحی زفساد حافظ                 
 چون که تقدی . . .

هماره

یارب مپسند که از تو نومید شوم لطفی بنما که مست توحید شوم خورشید به گرد حرمت می گردد ای کاش که من فدای خورشید شومآن روز که هر چه هست فانی بشوند من سجده روم مگر که جاوید شوممن شک نکنم به فاطر ارض و سماهيهات که من دچار تردید شوم با خوف و طمع گدای الطاف توأمدر عرض دعا هماره تأکید شوم من پست ترین عالم هستی تو یارب مپسند که از تو نومید شوم  . . .

هیهات

اینکه هر روز به یه بهونه همه ی قیمتها افزایش پیدا می کنه واقعاً نگران کننده و ترسناک شده بنزین سه برابر کردن ماشین گرون شد و حالا همه چی داره گرون میشه و این درحالیه که اولسال ما افزایش قیمت همه چی رو داشتیم الان دوباره و سه باره داره افزایشها اتفاق  می افتهو متاسفانه درآمد ما افزایشی نداره و هر روز مجبوریم از یه سری مایحتاج کم کنیم .یه سری تصمیم گرفتند و رفتند یه سری هم که کشته شدن یه سری هم وضعشون خوبهعین خیالشونم نیست یه سری هم مثل من معطل . . .

√ 676

احساس می کنم ته یه چاهم ،یه چاه وسط بیابون ،یوسف طور شاید،یه تنهایی عجیبی وجودمو فرا گرفته طوری که نمیتونم خودمو تحمل کنم ،مادرم میگه علی روانپزشکت زنگ زد گفت برای هفته اینده نوبت داری این بیت حافظ رو براش خوندم:دی گفت طبیب از سر حسرت چو مرا دیدهيهات که رنج تو ز قانون شفا رفتگفت خب یعنی چی؟گفتم یعنی بد موجودی رو زاییدی ،کاش اون لحظه زایمان هر دوتامون باهم می مردیم ،یعنی 32 دوساله نافم رو ازت جدا کردن ولی هر وقت بهت نگاه میکنم احساس میکنم مثل . . .

فال حافظ

روی بنمای و وجود خودم از یاد ببر
خرمن سوختگان را همه گو باد ببر

ما چو دادیم دل و دیده به طوفان بلا
گو بیا سیل غم و خانه ز بنیاد ببر

زلف چون عنبر خامش که ببوید؟ هيهات
ای دل خام طمع، این سخن از یاد ببر

سینه گو شعله آتشکده فارس بکش
دیده گو آب رخ دجله بغداد ببر

دولت پیر مغان باد که باقی سهل است
دیگری گو برو و نام من از یاد ببر

سعی نابرده در این راه به جایی نرسی
مزد اگر می‌طلبی طاعت استاد ببر

روز مرگم نفسی وعده دیدار بده
وان گهم تا به لحد فارغ و آزاد . . .

شعر مناجات لیالی رمضان

آمدم با کوله باری از گناه سربه زیر انداخته لب عذرخواه بر در لطفت خداوند غفور تا نمائی حکم عفوم را صدور بسکه خوبی رب بی همتای من انتظار عفو دارم دائماحاش و هيهات از گناهم نگذری مطمئنم توشه ام را می خری از کریمی تو می باشد به دور غیر بخشش از تو بنماید ظهور کرده ام از خلق سوی تو فرار بی قرارم بی قرارم بی قرارگر برانی از در خانه مرا کی روم جائی دگر جز این سرا گرچه بد هستم ولی مای توأمبا همه پستی به دنبال توأم جز به جود و عفو نشناسم ترا بسکه دیدم از تو . . .

غزل ای وای که جانم شده تب دار و . نمی آیی تو ؟

 ای وای که جانم شده تب دار و . نمی آیی تو ؟می دانی و یک شهر همه بیمار و . نمی آیی تو ؟ من زاهد شهرم که شب ها به میخانه گرفتاراز کفر کشند آخر مرا  تا به سر دار و نمی آیی تو ؟ واقع اسیرت به دامت شده خرسند به بندتیک یوسُف بازار ، این خیلِ خریدار نمی آیی تو ؟ این آتش حرمان ندارد دوایی ، دعایی ، سرایی ؟تارِ دل و جانم به گیسوت گرفتار گرفتار نمی آیی تو ؟ دارم تمنا که صدایم کنی و باز بلرزم به دل وجانوا نِه همه ی مدعیانت ، یکی شد وفادار نمی آیی تو ؟ یک خو . . .

آتش سوزی مدارس ایران

من خیلی دوست دارم وقتی یک تمدار اختلاس گر و رانت خوار را، وقتی خبر سوختن دانش آموزان ابتدایی در آتش را می‌شنود، نجوای درونش را بشنوم. که از بین ای بابا باز دردسر جدید» گفتن‌ها و چه موضعی بگیرم که جایگاهم متزل نشود» گفتن ها و تقصیر را گردن چه کسی بیاندازم‌» گفتن‌هایش، لحظه‌ای هم از ذهنش این جمله می‌گذرد که پولی که از فلان بودجه برداشتم و با آن لکسوز خریدم می‌توانست نهصد مدرسه را گازسوز کند»؟
چهاردهم و پانزدهم آذر سالگرد دو حاد . . .

دعايي يا من اظهر الجميل»

در کتاب عدة الداعی دعایی نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم، فرمود؛ جبرئیل امین بر من نازل شد، در حالی که شاد و خندان بود. بر من سلام کرد، گفتم: یا جبرئیل چه خبر است؟ گفت: خدای عز و جل برایت هدیه‌ای فرستاده است و آن کلماتی از گنج‌های بهشت است که خدا به تو کرامت فرموده است. گفتم: آن کلمات چیست؟ عرض کرد: بگو: «یا من اظهرَ الجمیلَ و سَتَرَ القبیحَ یَا مَنْ لَمْ یُؤَاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ وَ لَمْ یَهْتِكِ السِّتْرَ، یَا عَظِیمَ ال . . .

يا ابانا استغفرلنا.

بسم الله النورآقاجانم اجازه!سلام یا ایها العزیز من سلامی که بر آمده از نفس های آخر یک روز جمعه است .سلامی که برآمده از تنگی نفس های یک منتظر است .سلامی که در این روز های سرد بوی عطر گل نرگس میدهد . چه کنم که قطار کلمات دیگر در این زمان های آخر در غروب این روز ها گنجایشی برای کلمات پر از التهاب ندارند .سنگینی کلمات از شرم از حد خود گذشته  است این سرگشتگی محض این نکند ها.این اگر ها و ای کاش هایا حسرتی علی ما فرطت ای کاش بیشتر دوستت داشتم . . .

سبک زندگی پرهیزکاران درنهج البلاغه(4)

.                                 10) مردم از شر آنها در امانند و شرورهم مأمونه»                                                                        پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله):إنّ شَرَّ النّاسِ مَنْزِلَةً عِنْدَاللهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ مَنْ یَخافُ النّاسُ شَرَّهُ»                                       المسلم من سلم الناس من لسانه ویده»                                                                        . . .

اشجع الناس

جناب آقای حسنی تعریف كردند:روزی همراه بعضی از دوستان جهت زیارت عارف والا مقام جناب آقای شیخ جعفر مجتهدی به قزوین رفتیم. محل سكونت ایشان منزل آقای حاج فتحعلی بود. بعد از اینكه لحظاتی را در خدمتشان سپری كردیم، خطاب به جناب حاج فتحعلی فرمودند:كاغذ و قلمی تهیه كنید تا یك دو بیتی درباره حضرت ابوالفضل (علیه‌السلام) بگویم. حاج علی آقا یك برگ كاغذ و قلمی به ایشان دادند. پشت كاغذ مقدار اندكی خط خوردگی داشت، هنگامی كه آقا آنرا گرفته و مشاهده نمودند فر . . .

تسلیت تاسوعا و عاشورای

 شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان خدمت محضر اقا بقیه الله (عج) و شیعیان جهان تسلیت عرض می کنم انشاالله که به زودی در رکاب مولایمان مهدی (عج) انتقام خون حسین و یاران فداکارشون رو از یزیدیان زمان بگیریم و لیاقت شهادت در رکاب حضرت صاحب امان رو داشته باشیم.دیدگانت‌ پر اشک‌، لبانت‌ خشکیده‌، سینه‌ ات‌ گداخته‌، قلبت‌ شعله‌ور، روحت‌ پرتلاطم‌، لیکن‌ مهار نفست‌ برمشت‌. سرود ایمان‌ بر لب‌، نوای‌ توحید در کام‌،یاد خدا در دل‌، دس . . .

دوستی

دیر زمانی ست میخاستم به هزار بهانه برای تو بنویسم،کیفیت هایی هست که من ندارم و دلم میخاست میداشتم. اما راهش پیدا نیست،شایدم راست راستی دلم نمیخاهد یکی اینکه مدام از یادم میرود یاد افراد بیاورم چقدر قدرشناس مهربانی شان هستم. بدهکاری انقدر زیاد شد که ناچار باید بیرون می زد من هم میدانی گرفتار میشوم اگر بنا به گفتگو باشد دیر شدهاما چیزی کم نشدهاصل کار هم گمانم همان استباید برای تو مینوشتم که تمام روز ها و شب ها را یادم هست.چه دیوانه وار بود . . .

خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه .علل نکوهش کوفیان .فلسفه حکومت اسلامی.شرایط رهبر اسلامی

_علل نکوهش کوفیان 
ای مردم رنگارنگ ،ودل های پریشان و پراکنده ،که بدن های شان حاضرو عقل های شان ازآن ها غایب و دور است !من شما رابه سوی حق می کشانم .ولی چونان بزغاله هایی که از عرّش شیر فرار کنند .می گریزید !هيهات که با شما بتوانم تاریکی را از چهره عدالت بزدایم،وکجی ها را که در حق راه یافته،راست نمایم .
-فلسفه حکومت اسلامی
خدایا تومی دانی که جنگ و درگیری ما ،برای به دست آوردن قدرو حکومت وثروت نبود،بلکه می خواستیم نشانه های حق ودین تورا به جایگاه . . .

باز اول دی شد

(روایت باشتا)باز اول دی شد
انگورها در این  سَبو مِی شدشادی مُدامُ پِی در پِی شدمُطرب به رقص از نغمهِ ی نِی شدغم ها همه یک یک ببین تِی شدباز اول دی شدآمد زمستانِ قشنگِ مهربانی هاآن لحظه هایِ  شادمانی هاآن رَستخیزِ جاودانی هافصلِ حیاتِ شمعدانی هاوقتِ قشنگ قِصه خوانی هاباز اول دی شدشد دفترِ فصلِ زمستان بازهر صفحه اش دیباچهِ ی اعجازبَر بَرگِ برگِ آن رَدِّ آغازبر سَطر ،سَطرش واژه های ناز با واژه هایش شعرها دمسازباز اول دی شداز مقدمش خورشید رخش . . .

گفتن ز تو، با این زبان الكن، ای سرخ؟!

_____________________________________________________________________________________   گفتن ز تو، با این زبان الكن، ای سرخ؟!با واژه های لال، از تو گفتن، ای سرخ؟!وصف تو با این واژه های زردِ عاجز؟این واژه های کُنگ و گیج و الکن، ای سرخ؟!اینجا زمینِ بازی تَن تَن تَتَن. نیستبا خون معصوم تو بازی کردن، ای سرخ؟!من بی خیال واژه های خوش تراشمدنبال نورم، واژه های روشن، ای سرخ!تو صبح صادق، بای بسم الله نوریبا ظلمتِ جهل و خرافه، دشمن ای سرخ! (1)تو کُشته ی زُهد ابوموسای جهلیاین فتنه کوفی نسب را . . .

مهمترین فلسفه قیام عاشورا

 مهمترین فلسفه قیام عاشورا چیست؟فلسفه و اهداف قیام عاشورا از دیدگاه امام حسین(ع)مقدمه:برخی با ارائه نظریات نسنجیده و غیر قابل قبول پیرامون فلسفه قیام عاشورا، تصویر وارونه و یا حداقل نامنا‎سب با شأن رهبری این قیام ارائه كرده‌اند و هیچ كدام از آنها، در ارائه یك تصویر روشن و جا‎مع از انگیزه‎های قیام امام حسین(ع) توفیق نداشته‎اند‎.در این مجال کوتاه نیز نمی‌توان به تفصیل به این پرسش پاسخ داد لذا به صورت مختصر در این زمینه باید گفت: یک پژوهش . . .

فرجام

دوستان عزیز سلام ضمن شب بخیر مطئمن هستم که حداقل یکنفر از این وبلاگ حمایت می کند آنهم خودم . شاید تعجب کنید که چرا چنین حرفی را میزنم ، شاید بسیار برای شما پیش آمده باشد که بعد از انجام کاری به اشتباه بودن آن پی بردید و ناگهان احساس حماقت کرده اید هرچند این احساس زود گذر باشد عقلا به این نوع اشتباه هات به شکلی نوعی تجربه نگاه می کنند و معتقند انسان جایز الخطاست البته من به اندازه عقلا درک ندارم ولی تا حدودی اگر بخواهیم منصف باشیم این امر در مور . . .

خداحافظی گرم با تابستان داغ

غم پنهانسی و یکم شهریور ۱۳۹۸به ظاهر ساکتم، در سینه ام، آتشفشان دارمهمیشه خنده بر لب، غصه ها، در دل نهان دارماگرچه، قصه ها از غصه ها، دارم، به قلب خودشبیه دلقکی، یک عمر، فُکاهه بر زبان دارمسکوتم، از رضایت نیست، خنده، تلخ و غمگین استجوانم گرچه، قدی مثل پیری، قد کمان دارمبه زیر بار غمهای جهان، خم گشته قدّ منشکایتهای بی پایان، از این جور جهان دارمجهان دارد عناد انگار، با من، آسمانها همشکایت، با خدای خود، از این دارم، از آن دارمولی، گوشی برای غ . . .

فلسفه قیام عاشورا

 
 
فلسفه و اهداف قیام عاشورا از دیدگاه امام حسین(ع) مقدمه:برخی با ارائه نظریات نسنجیده و غیر قابل قبول پیرامون فلسفه قیام عاشورا، تصویر وارونه و یا حداقل نامنا‎سب با شأن رهبری این قیام ارائه کرده‌اند و هیچ کدام از آنها، در ارائه یک تصویر روشن و جا‎مع از انگیزه‎های قیام امام حسین(ع) توفیق نداشته‎اند‎.در این مجال کوتاه نیز نمی‌توان به تفصیل به این پرسش پاسخ داد لذا به صورت مختصر در این زمینه باید گفت: یک پژوهش‎گر و یا شخص سوال کننده پیرام . . .

نگاهی متفاوت به نهضت امام حسین(ع) به دور از افراطی گری های دینی و تسامحات مدرن

" بسم الله الرحمن الرحیم " قرنهاست که سرگذشت راهبران دینی ، از پیامبر(ص) گرفته تا ائمه(ع) و دیگر عالمان ، در صدها کتاب ولی مضامین تکراری و بیشتر با نگاه های قدسی و فوق انسانی و ماورایی نوشته شده است.  شاید در گذشته این نوع نگاه، پذیرفته و حتی قابل افتخار بوده، اما نسل امروز ، یاد گرفته که هویت واقعیش در نشخوار گذشته نیست ، بلکه در اندیشیدن و پرسش و نقد است که می تواند ادعای زیستن انسانی کند. بنابراین اگر می خواهیم از داشته های گذشته سخن بگوییم . . .

اینکه همه در آخرامان غربیل میشویم یعنی چه ؟

یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ، یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ».
"مردانى هستند که دل هاى آن ها مانند
پاره‏هاى آهن است شکى در ایمان به خدا در آن راه نیافته و در طریق ایمان از
سنگ محکم‏تر است اگر آنها را وادارند که کوه‏ها را از جاى بکنند، از جاى
‏کنده و از میان بر می دارند. لشکر آنها قصد هیچ شهرى نمی کنند جز اینکه آن
را خراب می نمایند. مردانى در میان آنهاست که شب ها نمى‏خوابند زمزمه
آنها در حال عبادت همچون . . .

مدح پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)

میلاد حسنیحضرت رسول(ص)-مدحاز کتاب وصف تو یک حرف هر کس خوانده باشداز سر حیرت دهانش چون حرا وا مانده باشدهر کسی از سجده بر نورت تمرد کرد، رد شدعدل حق است این که شیطان را ز عرشش رانده باشدهر سری در ارتش علم تو باید پا بکوبدخواه او سرباز باشد خواه او فرمانده باشدجز برای مرتضی افلاک در خاطر نداردحکم تو خورشید را از راه، برگردانده باشدبیت تو صُنع خداوند است پس جا دارد آقااینکه عزرائیل پشت در معطل مانده باشدآتشی بر پا کنی قبل از قیامت تا که در آننام . . .

چهل حدیث اخلاقی از اصول کافی

فهرست مطالب

پیشگفتار 13
1. نشانه های ایمان 15
مقام رضا 16
مقام تفویض 16
مقام تسلیم 17
2. قلب منوّر به نور ایمان 19
3. تفسیر عبادت 23
چگونه فکر کنیم؟ 23
آثار تفکّر 25
4. تفکّر، برترین عبادت! 26
5. رابطه تفکّر و عمل به خوبی ها 29
6. تلاش برای رسیدن به مکارم اخلاقی 31
7. غیرت و دیگر مکارم اخلاق 35
اهمیّت مکارم اخلاق 36
غیرت 39
8. حدّ توکّل و یقین 41
1. توکّل 41
2. یقین 42
3. نترسیدن از غیر خدا 43
9. مقام یقین و رضا 46
معنی عدل و قسط 46
عوامل آسایش و راحتی 47
منشأ ناآرامی ها و . . .

چند واحد غرب شناسى با برجام

برجام برای سفره ملت و خالق ایرانی آن - یعنی - آورده‌ای نداشت. اما اینکه بگوییم برجام هیچ دستاوردی نداشت نشان از سطحی‌نگری و تک‌زاویه‌ای دیدن صحنه است. این برجام بود که عطش روشنفکران غرب‌زده ایرانی را برای مذاکره سیراب و آنان را خلع سلاح کرد. برجام بود که چهره کریه امریکا را برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی روشن کرد.  برجام بود که معادل میلیارد‌ها دلار که جمهوری اسلامی می‌بایست برای شناساندن چهره امریکا به نسل‌های خود خرج رسان . . .

آخور مین دوت یوز ایلدور مهدی جان

آخور مین دو ت یو ز ایلدور یئر یو زو ند ه خو ن مظلو مان
گل ای صا حب زما ن آقا یو لو ن گو زلو ر مسلما نا ن
جها ندا حکمران اولسون مرا م ومکتب قرآن
حسیند ه بو مرا م اوسته وئر یب یتمش ا یکی قر با ن
آتام قربان آ نام قربان بیله قر با نه مهدی جا ن
aقیام ایله آقاسنده رسا لت وار اما مت وار
نقدری گور منا فقلردن اسلامه خیا نت  وار
حقده غیرت وارشهامت وار شجا عت وار
خمینی نا ئبو ن تک خا منه اید ه استقا مت وار
صف دشمن قبا قیندا دورو ب مر دا نه مهد ی جا ن
ا بر قدرتل . . .

امامت و مهدویت

 

 
 
 


 


نویسندگان: اکبر اسد علیزاده
منبع: صباح 1382 شماره 9 و 10
حوزه های تخصصی:
حوزه‌های تخصصی علوم اسلامی منطق، فلسفه و کلام اسلامی کلام امام شناسی مهدویت






متن

آغاز غیبت امام عصر(عج) مى توانست بحرانى در میان شیعیان ایجاد کند و موجب شگفتى و سرگردانى آنان گردد; اما این امر اتفاق نیفتاد، زیرا رسول خدا و ائمه ى معصومین از همان آغاز همراه با معرفى امام مهدى(عج) به مسلمانان، وقوع غیبت آن حضرت و کیفیت آن را هم گزارش نموده بودند . . .

سر به مهر

گام هفتم
 
بعد از اینکه زیر بال و پرِ بی‌نقص‌ترین محبتِ عالم بودی، حالا تنهایی تمام جانت را می‌سوزاند. اشتباه از تو بوده. تو بودی که گذاشتی و رفتی. تو بودی که همه‌ی عهدها را زیر پا گذاشتی. از خودت بیزاری. اما می‌توانی تحمل کنی. می‌توانی تحمل کنی که هیچ‌چیز نداشته باشی. می‌توانی تحمل کنی که تمام جهان ترکت کنند. می‌توانی تحمل کنی که دست و دلت از همه‌چیز خالی باشد. اما. اما مگر می‌شود درِ بسته‌ی اتاق معشوق را طاقت آورد؟ 
تمام دنیا روی شانه . . .

تو نور قلب‌های تاریکی چون

گام هشتم
 
ما عادت می‌کنیم به بخشیده‌شدن. وقتی حس می‌کنیم کسی دوستمان دارد، کسی هست که همیشه صدایمان می‌زند، کسی هست که آغوشش همیشه باز است، خیالمان راحت می‌شود و پشتمان گرم. برای همین دیگر ککمان نمی‌گزد که آزارش دهیم. چون می‌دانیم که می‌بخشد. چون می‌دانیم که دوستمان دارد. عادت می‌کنیم که وقتی می‌رسیم به خانه، راحت باشیم، هرجوری که دلمان می‌خواهد بگردیم، شه باشیم، بداخلاق باشیم، داد بزنیم و بدانیم که ما به هرحال وصله‌ی تن همیم و . . .

ره‌توشه زائران کربلا

شنیده بود که این‌بار باز دعوت نیست
کشید از ته دل آه و گفت: قسمت نیست
بیا به داد دل تنگ ما برس ای عشق!
اگر که حوصله داری، اگر که زحمت نیست
غمی است در دل جامانده ‌های کرب‌وبلا
که هرچه هست، یقین دارم از حسادت نیست
میان ما که نرفتیم و رفته‌ها، شاید
تفاوتی‌ست در آغاز و در نهایت نیست
همیشه آن‌که نرفته است، بی‌قرارتر است
همیشه آن‌که نرفته است، کم‌سعادت نیست
و آن کسی که در این راه اهل دل باشد
مدام اهل گله کردن و شکایت نیست
خودش نرفت و دلش را پیا . . .

ضیافت همزبانی 2 - چهارم مهر 1398

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ دومین جلسه از دورهمی شاعران پارسی‌‌زبان با عنوان ضیافت همزبانی» و گرامیداشت حماسه با حضور جمعی از شاعران پارسی‌زبان  و علاقه‌مندان این حوزه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.علی گرمارودی شاعر، نویسنده و محقق ادبی معاصر ایرانی در این مراسم با اشاره به اهمیت زبان فارسی گفت: باید فرهنگ صیانت از زبان و ادبیات فارسی در جامعه نهادینه شود. درحال حاضر 90 درصد از زبان معیار امروز ما مرهو . . .

امام حسین(ع): چرا در جامعه، بی‌عدالتی و فساد دیدید و سکوت کردید؟

از نهضت مطالعه:
سیدالشهداء در حج به یارانشان می‌فرمایند که بروید و همه‌ی کسانی را که می‌شناسید، از بزرگان، مفسران قرآن، علما، اصحاب پیامبر، آدم‌های نخبه، روشنفکران و هرکسی که جامعه به آنها توجه دارد الان در مراسم حج و در مکه است، همه را فرا بخوانید. من سخنان مهمی با آنان دارم. گروهی نزدیک به نهصد نفر از بزرگانی را که به مراسم حج آمده بودند، جمع کردند. بیش از دویست تن از اصحاب درجه یک پیغمبر (ص) در آن جمع بودند و عده‌ای نیز از تابعین، همان نس . . .

قدح عاشقان 4

جمعه 26/07/1398حوالی 4:30 از خواب بیدار شدم و بچه­ها را هم بیدار کردم تا آماده رفتن شویم. وسایل­مان را جمع کردیم و بعد از نماز صبح از محل اسکان به جایی که ماشین مورد نظر پارک بود حرکت کردیم. بیشتر با ملیکا همقدم بودیم و کلی از خاطرات سفرمان به هم می­گفتیم. این نرسیدن ما به هم در راه و همیشه 100 عمود عقب بودنمان و اینطور رسیدن در کربلا هم ماجرای جالبی شد. حدودا 28 نفر بودیم که سوار یک ون خوبی شدیم. خانم­ها بیشتر بودند. جالب اینکه هزینه هر نفر 280 هزار تومان . . .

keyboard_arrow_up
هر هفته 7 فیلم رایگان !!
دانلود اپلیکیشن فیلم آپرا (upera.shop)